Nieuws September 2012

Internationals weer terug

De meeste internationals zijn weer terug in Barcelona, alleen Messi, Mascherano en Alexis zijn nog onderweg naar Europa. De verwachting is dat zij donderdag bij de groep aansluiten.

De Spaanse internationals begonnen moeizaam aan het kwalificatie toernooi voor het WK 2014. In Georgië werd pas vijf minuten voor tijd, het verlossende doelpunt gescoord door Soldado, na goede actie tussen Pedro en Cesc.

Messi en Mascherano kwamen met Argentinië in actie tegen Peru. In een fysiek harde wedstrijd, kwam Messi niet tot scoren. De sterspeller was al van te voren via de kranten verteld, dat de spelers van Peru hem hard zouden aanpakken, om hem zo uit de wedstrijd te spelen. Nadat Pizarro al een penalty gemist had, kwam Peru toch op voorsprong na ruim 20 minuten. Een uur later, schoot Higuain de eindstand op het bord. Ondanks het punt verlies, staat Argentinië boven aan in de kwalificatie reeks.

Alexis Sánchez kwam met zijn land Chili in actie tegen Colombia. Na een klein uur spelen moest Chili met 10 man verder, want Medel werd weggestuurd. Ondanks een man minder, wist Chili de score te openen. Maar in de resterende tijd wist Colombia nog drie keer te scoren, waardoor Alexis met zijn ploeg de wedstrijd met 1-3 verloor. Chili bevindt zich nu op de vierde plaats in de kwalificatiereeks.