Nieuws Juni 2020

Interview Luis Suarez

De Uruguayaanse spits sprak over het herstel van zijn blessure, de terugkeer van LaLiga en de volgende persoonlijke en teamuitdagingen

Luis Suárez sprak over persoonlijke doelen en teamnieuws in een verklaring aan de media van de club. De Uruguayaanse spits begon op 8 mei normaal te trainen in Ciutat Esportiva nadat hij op 12 januari was geopereerd door artroscopie. Hieronder volgen enkele van zijn uitspraken:

Persoonlijke gevoelens

“Ik voel me erg goed en pas me aan de training aan met mijn teamgenoten. Terugkomen na een blessure is altijd moeilijk, omdat je een beetje bang bent, maar ik vind het leuk om terug te zijn.

Opsluiting

'Het is ingewikkeld voor de kinderen, die ook schoolwerk hebben, maar veel mensen hebben het moeilijker gehad.' 'Ik heb thuis getraind en hoopte dat we weer samen konden trainen.'

De effecten van coronavirus

'Naarmate de tijd vordert, wordt alles weer normaal, ondanks het overlijden van zoveel mensen. Nu kunnen we wat meer genieten van de dingen en kunnen de kinderen gaan wandelen.'

De terugkeer van LaLiga

"We zijn niet gewend om midden in de zomer in zoveel hitte te spelen. We passen ons aan aan het spelen zonder een publiek dat eigenaardig zal zijn." "We blijven ons richten op het winnen van wedstrijden om de landstitel te winnen, en dat is wat we allemaal willen"

De mogelijkheid om Kubala te evenaren of te verslaan

“Records of uitdagingen komen vanzelf. Ik moet me concentreren om het team zoveel mogelijk te helpen. " "Als er een kans is om een historische speler als Kubala te verslaan, is het altijd welkom om een stempel te drukken op een club zo groot als Barça."

De finale van de Champions League 2015 in Berlijn

'Het was een van de mooiste momenten uit mijn carrière. Ten eerste om de Champions League te winnen, zal ik de score 2-1 maken na een toneelstuk van Leo en kunnen genieten van een ongelooflijke nacht met de hoge tonen iets dat ik nooit zal vergeten. "

Foto: www.fcbarcelona.com