Nieuws Maart 2014

Interview met Fàbregas

Met nog negentien wedstrijden te gaan blikt middenvelder Cesc Fàbregas alvast vooruit in een interview met Barça TV.

De Spaans international is opnieuw opgeroepen voor een interland met La Roja maar gelukkig had de middenvelder nog even de tijd om aan te schuiven voor het programma El Marcador. “We hebben nog negentien wedstrijden te gaan en kunnen daarin drie titels veroveren (landskampioenschap, beker en de Europacup). Als we alle prijzen winnen zou dat natuurlijk geweldig zijn. We zullen onze mouwen op moeten stropen en er vol voor gaan. Het zijn allemaal finales”, aldus Fàbregas.

Gevraagd naar de 4-1 overwinning van zondag tegen Almeria: “Het was niet onze beste wedstrijd van dit seizoen. We begonnen heel goed maar na het tegendoelpunt sloop er onrust in de ploeg. Maar ik denk dat wij de tweede helft hebben gecontroleerd. De derde goal gaf ons rust waardoor we weer makkelijker konden voetballen. De overwinning heeft onze moraal een enorme boost gegeven. We hebben goed gespeeld, niet de hele wedstrijd maar wel grote gedeeltes.”

Over naar zijn aandeel in de tegengoal antwoordde Cesc met het schaamrood op de kaken: “Van die hoekschop maakte ik een zooitje. Dit is typisch zo`n wedstrijd waarin wij alles onder controle hebben en dan door een persoonlijke fout een tegentreffer incasseren. Daardoor raakte het team van slag”, aldus Fàbregas.

Voor het hele interview kan je de beelden hieronder bekijken.