Nieuws Maart 2021

Joan Laporta nieuwe voorzitter

Joan Laporta is met grote meerderheid gekozen tot de nieuwe voorzitter van FC Barcelona. Hij behaalde 54,28 % van de stemmen (ruim 30.000 leden die op hem stemden). Gevolgd door Víctor Font (29,99%) en Antoni Freixa (8,58%).

Joan Laporta was al eens voorzitter van 2003 tot 2010. Er kon per post en op 6 locaties gestemd worden. 55.611 leden hebben hun stem uitgebracht. Joan Laporta was van te voren al bestempeld als de grote favoriet. Zijn eerdere periode heeft blijkbaar veel indruk achter gelaten. Zijn charisma en ervaring hebben de doorslag gegeven.

Uiteraard zijn tijdens het stemmen alle maatregelen met betrekking tot het coronavirus opgevolgd. Er hebben zich dan ook geen incidenten voorgedaan. 1900 personen zijn actief geweest om alles goed te laten verlopen.

Laporta kan meteen aan de slag: de financiële situatie, de toekomst van de selectie (met name die van Messi), de prestaties, het bestuur, de jeugdteams, het stadion. Genoeg te doen dus. Het nieuwe bestuur moet de zaken binnen 10 dagen overnemen. Namens de fanclub: van harte gefeliciteerd en veel succes!! Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com