Nieuws September 2012

Juvenils klaar voor White Hart Lane

Het Juvenil A team (U18) van FC Barcelona is klaar voor de tweede wedstrijd in de groepsfase van de NextGen Series, de Champions League voor jeugdelftallen (U18) van Betaald Voetbal Organisaties. De jonge Catalanen zijn in de eerste groep ingedeeld met RSC Anderlecht, Tottenham Hotspur en Wolfsburg.

De tweede editie van de NextGen Series startte het team van Jordi Vinyals met een 1-1 gelijkspel tegen het jeugdteam van RSC Anderlecht, dus ze hebben op White Hart Lane iets goed te maken. Uiteraard is het een legendarisch stadion waarin de jonge spelers graag hun kwaliteiten willen tonen. “Het is een fantastisch om in een stadion van de Premier League te mogen voetballen. Ik ben niet de enige van ons team die zich daarop verheugd. We gaan uiteraard voor de winst”, vertelde Adama Traoré, speler van de Juvenils. Zijn ploeggenoot Joseph Ondoe voegde daar aan toe: “We krijgen nu de kans om te ervaren wat spelers van het eerste elftal wekelijks ervaren. Het is heel motiverend.” Xavi Quintillà deelt de mening van zijn collega’s: “We zullen alles geven, maar dat doen we iedere wedstrijd. We moeten elke wedstrijd gemotiveerd zijn.”

De wedstrijd wordt donderdag om 20:00 uur live op Eurosport uitgezonden en is bij Twitter via @NextGenSeries te volgen.