Nieuws Juli 2020

Kans op de titel verder weg

Helaas. Het is Barça niet gelukt om Atlético Madrid te verslaan. Eindstand: 2-2. Puntverlies in de race om het kampioenschap. Barça startte in een 4-4-2 opstelling met Ansu Fati en Griezmann op de bank. Angsthazenvoetbal. Ansu Fati en Griezmann werden laat in de wedstrijd nog wel ingebracht maar, toen was het al te laat. Het gemis van Frenkie de Jong wordt steeds groter. Wel was Busquets weer terug na een schorsing. Setién had de avond voor de wedstrijd duidelijk te horen gekregen wat zijn opdracht was: winnen van Atlético en Villarreal (zondag 22.00 uur).
Rakitic was in de 8e minuut redelijk dichtbij een doelpunt door een vlijmend schot. In de 13e minuut was het wel raak. Vanuit een corner van Messi maakte Diego Costa een eigen doelpunt: 1-0.

In de 15e minuut een penalty voor Atlético. Ter Stegen stopte de inzet maar kwam te vroeg van zijn lijn af. De VAR besliste dat de penalty opnieuw genomen moest worden. Atlético benutte de penalty nu wel: 1 -1. Geel voor Ter Stegen en Pique (commentaar op de  leiding). In de 22e minuut een prachtig schot van Messi en in de 42e minuut een mooie vrije trap van wederom Messi. Oblak redde bekwaam.

In de 48e minuut een penalty voor Barça. Deze werd prachtig benut door Messi: zijn 700e goal in zijn carrière: 2-1 Het bleef een rare wedstrijd: nu was het weer Atlético wat een penalty mocht nemen: 2-2 door Saul. Vidal was met name erg actief. In de 71e minuut een schot op het doel van Oblak. Wie verder opviel was Riqui Puig met zijn geweldige inzet. Weinig kansen voor Barça. De spitsen te laat ingebracht. Griezmann heeft welgeteld 4 minuten mee gedaan…… Op het laatst nog een kans voor Atlético maar het bleef bij 2-2. 2 punten verspeeld in de strijd om het kampioenschap. Barça heeft nog 5 wedstrijden te spelen: thuis tegen Espanyol en Osasuna, uit naar Villarreal, Valladolid en Alavés. Er moet iets gebeuren anders lopen ze de titel mis!!

Opstelling Barça

Ter Stegen, N. Semedo, Piqué, Lenglet, Jordi Alba, Sergio (84”Ansu Fati), Rakitic (64”Sergio Roberto), Riqui Puig, Vidal (90”Griezmann), Messi, Suárez

Foto: fcbarcelona.com