Nieuws Juni 2021

Koeman blijft aan als trainer

Na weken van onzekerheid en onderhandelingen is de kogel door de kerk: Koeman blijft aan als trainer van FC Barcelona. Hij dient dus gewoon zijn contract uit. Na een periode van bezinning zijn voorzitter Laporta en vicevoorzitter Yuste tot dit besluit gekomen. Wellicht duurde het allemaal wat langer gezien de lopende onderhandelingen met Jordi Cruijff. Hij en Koeman zullen zeker met elkaar te maken krijgen.

Er is natuurlijk ook gesproken over een paar spelers die Koeman aan zijn selectie wil toevoegen. Volgens Laporta gaat dat ook zeker gebeuren; er zijn al 3 nieuwe spelers gecontracteerd. Laporta was onder de indruk van het gedrag van Koeman in deze moeilijke periode: hij bleef gewoon rustig en gaf duidelijk aan wat hij wilde. Aan motivatie ontbreekt het niet bij Koeman. Een man van de club.

Resultaat van het afgelopen seizoen: 34 van de 54 wedstrijden gewonnen; 9 x een gelijkspel en 11 x verlies. Hoofdprijs: Copa del Rey. In het komende seizoen gaat Ronald Koeman voor de titel. Alle supporters wensen hem veel succes!!

Foto: www.fcbarcelona.com