Nieuws Oktober 2021

Koeman weet: ''We moeten winnen''

Voor FC Barcelona is een Champions League-seizoen zelden slechter begonnen. Na twee duels zijn de keiharde cijfers nul punten en nul goals. Twee afstraffingen met 3-0, tegen respectievelijk Bayern en Benfica, hebben ervoor gezorgd dat Barça vol aan de bak moet. De hekkensluiter van de poule treft in eigen huis Dynamo Kiev, een tegenstander waar ze vorig seizoen ook al tegen speelden. Koeman weet dat er veel op het spel staat: ''Deze wedstrijd is doorslaggevend. We moeten winnen om door te kunnen gaan in de Champions League.

We kunnen de volgende ronde halen.'' Dynamo komt als underdog naar Camp Nou toe, maar valt niet te onderschatten. ''Dit Kiev is beter dan vorig jaar. We weten wat ze gaan brengen'', aldus de hoofdtrainer. Barça, dat de geschorste García mist, moet het ook stellen zonder de geblesseerde Braithwaite, Dembélé, Araujo en Pedri. Koeman vreest nog altijd voor zijn toekomst: ''Als Barça-trainer is het altijd onrustig, zeker in een land waar alles wordt opgeblazen. Alles hangt af van de resultaten.'' Barça speelt op woensdag al om 18:45 tegen Dynamo Kiev.

Foto: www.fcbarcelona.cat