Nieuws September 2015

Kuipers fluit Roma-FCB

Woensdag start het nieuwe UEFA Champions League programma voor FC Barcelona, waarin de Catalanen gaan strijden om de ‘cup met grote oren’ voor het tweede seizoen op rij te winnen. Geen enkel team lukte dat tot nu toe om de Europa Cup I of Champions League te prolongeren.

“We zijn klaar voor de Champions league; een competitie die altijd heel speciaal voor ons is”, aldus Javier Mascherano op de website van de UEFA over het aanstaande Europese duel.
“AS Roma is geen team dat zich focust op verdedigen, ze willen graag voetballen en dat is prettig voor ons om tegen te voetballen. Ze hebben veel sterke spelers die gaan strijden om elke bal.” De Argentijnse international besloot met: “We weten hoe moeilijk het is om in Italië te spelen. Het is een tactisch sterk team, dat ook goed kan verdedigen. Het zal niet makkelijk zijn om tegen AS Roma te scoren. Het gaat een fysiek zware wedstrijd worden.”

De KNVB heeft maandag in een persbericht bekend gemaakt dat Björn Kuipers door de UEFA is aangesteld om woensdag 16 september de wedstrijd tussen
AS Roma en FC Barcelona te leiden in de Champions League. Hierbij wordt hij geassisteerd door Sander van Roekel en Erwin Zeinstra. Vierde man is Charles Schaap. Pol van Boekel en Richard Liesveld fungeren als 5e en 6e official. Voor de 42-jarige Kuipers wordt dit zijn 94e internationale aanstelling en zijn 35e in de Champions League.