Nieuws Augustus 2014

Kuitblessure Xavi

De maandagochtend trainingssessie onder leiding van coach Luis Enrique startte met goed nieuws, maar eindigde in mineur.

De training op het trainingscomplex Ciutat Esportiva was de eerste in Barcelona na de trainingsweek in St George’s Park, de vriendschappelijke wedstrijd tegen OGC Nice en de rustdag van zondag. Aan de training namen 27 spelers deel, 9 spelers van Barça B en 18 eerste elftal spelers, inclusief Alex Song. De verdediger verliet vorige week maandag halsoverkop het trainingskamp in Engeland vanwege familieomstandigheden. Maandag sloot Song voor de eerste maal weer aan bij het team.

De mineurstemming ontstond nadat Xavi Hernàndez tijdens de training in zijn linkerbeen een kuitblessure opliep. De artsen van de club onderzoeken de middenvelder en maken daarna bekend hoe lang Xavi nodig zal moeten hebben om te herstellen.

Maandagavond keert het team weer terug naar het Ciutat Esportiva voor de tweede trainingssessie.