Nieuws Februari 2017

Laatste Atletico-Barça in Calderon

Na de 0-4 nederlaag van anderhalve week geleden in eigen huis tegen Paris Saint-Germain hadden de Catalanen het afgelopen weekeinde ook verrassend lastig met voetbaldwerg Leganes. Pas in blessuretijd tekende Messi vanaf de strafschopstip voor de bevrijdende 2-1.

De vormcrisis bij FC Barcelona komt niet uit de lucht vallen, want het elftal van trainer Luis Enrique speelt al maanden ondermaats en teert voornamelijk op ingevingen van Neymar, Suarez en uiteraard Messi. Het grote probleem van de Catalanen ligt op het middenveld. Busquets en Rakitic zijn al geruime tijd uit vorm en Andre Gomes toont wekelijks aan tekort te komen voor de absolute top. Real Madrid incasseerde afgelopen woensdag een dure nederlaag bij Valencia, waardoor de Spaanse titelstrijd weer helemaal open ligt. Daarnaast is het Vicente Calderon de Catalanen de laatste jaren gunstig gezind. In de laatste zes ontmoetingen pakte FC Barcelona vijf keer de volle buit en pakte het eenmaal een punt.

Aangezien Atletico Madrid een nieuw stadion gaat betrekken is dit de laatste Atletico-Fc Barcelona in Vincente Calderon.

Start van de wedstrijd: 26-02-2017 om 16:15 uur

Vermoedelijke opstelling: Ter Stegen, Alba, Umtiti, Pique, Sergi Roberto; Iniesta, Busquets, Andre Gomes, Neymar, Suarez, Messi