Nieuws December 2010

Laatste persconferentie 2010 met Iniesta

Op de laatste dag van 2010 deed Andrés Iniesta nog een persconferentie, waarin hij liet weten dat Barça er alles aan zal doen om de competities waarin het team meedoet te winnen. Iniesta: “We zijn heel gemotiveerd om het nieuwe jaar goed te beginnen, maar 2011 wordt een zwaar jaar. We kunnen geen titels beloven of zelfs maar garanderen dat we onze successen van 2010 nogmaals kunnen overdoen, maar we zullen ons uiterste best doen, zeker nu onze kansen er nog zijn.” Hij hoopt op het beste 2011 mogelijk: “Ik hoop dat de goede dingen doorgaan, ik houd van nieuwe sensaties en blijf fit genoeg om te trainen en goed te spelen. De laatste twaalf maanden waren een periode waarin ik weer in normale doen was na mijn blessures.”

Barça begint 2011 met het duel tegen Levante in Camp Nou. Iniesta: “We moeten doorgaan waar we gebleven zijn voor de stop. We hebben goede wedstrijden laten zien, inclusief de winst tegen Real Madrid waar iedereen ons om zal herinneren.”
De sterspeler verwelkomde Afellay ook publiekelijk: “Hij zal een belangrijke speler voor ons worden. Hij heeft veel talent, kwaliteit en het zit hem allemaal mee. We doen ons best om hem te helpen zich zo snel mogelijk op zijn gemak te voelen.”

Andrés Iniesta is een van de drie finalisten voor de Balon d’Or naast Messi en Xavi. Daarover zei hij: “Bij de laatste drie zitten is natuurlijk een geweldig iets en dat ik dat mag delen met Leo en Xavi maakt het nog beter voor ons en voor de hele club. Als ik win—nou, dat is iets wat ik me nog nooit voorgesteld heb. De finale bereiken is fantastisch, maar ik kan me niet eens voorstellen hoe het zou zijn als ik zou winnen!”

De selectie kon uitkijken naar een rustige oudejaarsavond met een training op 31 december en 1 januari, maar Iniesta was zich duidelijk bewust van de opofferingen die het leven van een voetballer soms vereist. “We zullen een ontspannen tijd hebben op oudejaarsavond en we zullen in een goede conditie gaan trainen. We zijn nu eenmaal professionals en we moeten dat ook waarmaken.”