Nieuws September 2016

Leganés - FC Barcelona

Morgen om 13.00 uur trapt Barcelona, in het kleine Butarque, voor de vierde speelronde af tegen Club Deportivo Leganés.

De promovendus, voor het eerst acterend in de Primera División, kwam als een razende uit de startblokken, door Celta de Vigo met 1-0 te verslaan en stadsgenoot Atletico op een doelpuntloos gelijkspel te houden.

Leganés heeft, via Samuel Eto'o, een bijzondere link met Barça. De Kameroener werd, voordat hij in Can Barça grote populariteit verwierf, in het seizoen 1997/98 door Real aan de madrileense 'dwerg' uitgeleend. Samuel speelde er 30 wedstrijden en scoorde slechts 4 keer.

Leganés is vooral een verdedigend elftal. Coach Asier Garitano speelt meesttijds met een vijfmans achterhoede. Te verwachten is daarom dat Los Pepineros voor het doel van keeper Serantes, nota bene in augustus Speler van de Maand in de Primera División, één of twee bussen zullen parkeren.

Aanvallend stellen de 'komkommerkwekers' van de Spaanse hoofdstad niet veel voor. De voorhoede, bestaand uit Gabriel, Guerrero en Unai Lopez, staat tot nu toe in ieder geval nog op nul doelpunten.

Barcelona, dat vandaag al naar de Spaanse hoofdstad is afgereisd en vanmiddag nog een training op de agenda heeft staan, kan aantreden in de sterkste opstelling. De verwachting is dat Luis Enrique daar ook voor kiest, want een tweede debacle, zoals afgelopen zaterdag tegen Alavés, zal hem niet in dank afgenomen worden.