Nieuws April 2022

Luc de Jong zeker niet tegen Sevilla

Luc de Jong zal de topper in Camp Nou tegen Sevilla van zondagavond moeten missen. Hij is besmet met het Corona-virus.
Voor coach Xavi geen onoverkomelijk probleeem want de andere spitsen doen het uitmuntend de laatste wedstrijden. Op Luc de Jong hoeft dan ook nauwelijks nog een beroep te worden gedaan. Maar in noodgevallen heeft hij dat nooit beschaamd en was hij een belangrijke troef om achter de hand te hebben. Voor hem persoonlijk wel zeer spijtig, want Sevilla is de club van wie Barça hem heeft gehuurd en waar hij normaliter weeer naar zal teruggkeren aan het einde van het seizoen.
Bij winst op Sevilla zal Fc Barcelona de tweede plek in de Priméra Divison over nemen van de tegenestander van zondagavond. Eenvoudig wordt het niet. Zowel Barça als Sevilla zijn in 2022 nog ongeslagen.