Nieuws April 2017

Luis Enrique: We hebben een kolkend Camp Nou nodig!

De Barça-coach is optimistisch over de kansen van de volgende 'Remontada' en roept de fans op massaal achter het team te gaan staan.

Luis Enrique is ervan overtuigd dat zijn team een kans heeft in de return van de kwartfinale Champions League tege n Juventus, maar geeft ook toe dat hulp van bovenafnodig is. "We zullen tot het einde strijden. Degenen die de wedstrijd tegen PSG in Camp Nou beleefden zullen nog een kans krijgen om te genieten van een historische avond", gaf de coach aan in zijn pre-game persconferentie in het Ciutat Esportiva in Barcelona.

"We moeten de fans achter Barça krijgen om ons sterker te maken. Camp Nou moet kolken om weer een speciale avond te beleven. De thuisresultaten en de recente comeback tegen PSG zijn statistieken die optimisme uitnodigen. Dus, we hebben een massale steun en een fantastisch gekke sfeer nodig, zodat de spelers op hun best kunnen presteren."

De Asturiër is optimistisch over de kansen van zijn team om terug in de wedstrijd te komen. "Als de eerste goal valt, zal Camp Nou de tweede krijgen en de derde goal zal vanzelf vallen."

Toch zal de coach toegeven dat Juventus kansen zal krijgen en dus "zal onze strijdplan zijn om vijf doelpunten te scoren."

"De sleutel zal zijn om scherp te zijn voor de goal, kansen creëren om het vertrouwen van Juventus een knauw te geven, emoties in bedwang te houden en aanvallen, aanvallen en blijven aanvallen."

Er is meer reden tot optimisme bij Luis Enrique. Het herstel van Mascherano is goed nieuws. Hij is fit en zal beschikbaar zijn voor morgen, "onthulde de coach voordat hij de terugkeer van Sergio Busquets, geschorst in de heenwedstrijd, bekend maakte." De terugkeer van hem is altijd goed nieuws. Hij is één van de meest tactische en intelligentste speler die er is en heel belangrijk voor het team. Hoe meer hij doet, hoe beter voor ons.