Nieuws Januari 2013

Málaga - Barça 2-4

Donderdagavond stonden in La Rosaleda Málaga CF en FC Barcelona tegenover elkaar voor de returnwedstrijd in de kwartfinale van de Copa del Rey.

Vanaf het begin van de wedstrijd lieten beide elftallen zien dat ze graag wilde winnen en speelde aanvallend. Hierdoor was het binnen 10 minuten al raak voor Barça. Alves ging een één-twee aan met Messi en kwam zo aan de rechterkant van het doel vrij voor de keeper. De Braziliaan zag Pedro vrij voor het doel staan en gaf een bal op maat naar de aanvaller. Pedro kopte de bal goed binnen en hiermee hadden de Catalanen hun gewenste snelle voorsprong.

Lang kon Barça niet genieten van de voorsprong, want Joaquín schoot Málaga enkele minuten weer naast FC Barcelona. Na dit doelpunt ontstond er een wedstrijd die alle kanten op kon. Barça kreeg veel kansen, maar Messi en Iniesta lieten deze onbenut en Málaga kreeg maar enkele kansen, maar ook daarmee waren ze erg gevaarlijk. Toch werd de rust bereikt met een 1-1 stand.

In de tweede helft kwam Barça wederom voortvarend uit de startblokken. Uit een mooie pass van Iniesta scoorde Piqué de 1-2. Na dit doelpunt ging Barça verder op zoek naar het 3e doelpunt, maar deze viel niet. Uit één van de spaarzame aanvallen wist Santa Cruz met een afstandsschot, waarbij de bal tussen de benen van Piqué door ging, de 2-2 te scoren. Met nog 20 minuten op de klok leek de wedstrijd af te stevenen op een verlenging.

Maar na een paar minuten wist Iniesta de tegenvaller van de gelijkmaker weer te wissen. Fábregas zette met een mooie beweging op de rand van het strafschopgebied enkele spelers van Málaga op het verkeerde been en kon daardoor met een steekbal Iniesta alleen voor de keeper zetten. Iniesta wist wel raad met de buitenkans die hem geboden werd en scoorde zo de 2-3.

Na het doelpunt van Iniesta zag Málaga wel in dat de winst wel heel ver weg was. Maar ondanks dit, was Barça er juist niet gerust op en ging het op zoek naar de alles beslissende 2-4. Deze viel ongeveer 10 minuten voor tijd. Een voorzet van Alves vanaf de rechterkant werd door Messi hard binnen gekopt en hiermee zette hij de eindstand op het bord.

Door deze winst, gaat Barça door naar de halve finale en hierin ontmoet het aardsrivaal Real Madrid. Real wist in de kwartfinale Valencia te verslaan.

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Alves, Piqué, Mascherano, Alba (89' Adriano), Xavi, Busquets, Cesc, Pedro (86' Alexis), Messi (82’ Thiago) en Iniesta

Bekijk hier de samenvatting van het duel van Sport1.