Nieuws Maart 2009

Malaga heeft slechts twee keer gewonnen in Nou Camp.

Twee overwinningen heeft Malaga behaald in Nou Camp. 27 jaar geleden en in 1971-72. De overige 25 wedstrijden zijn geeindigd in 24 overwinningen en 1 gelijkspel. De laatste overwinning van Malaga in 1999-2000 was Louis van Gaal de hoofdcoach bij de Catalanen. Twee goals in 12 minuten (Agostinho en Valarce waren de schutters) zorgden voor een eindstand van 1-2 op het scoreboord. Winston Bogarde was toen de linksback.

Concentratie op eerstvolgende wedstrijd
Guardiola roept de spelers op om zich alleen met de eerstvolgende wedstrijd bezig te houden. "Zolang we dat doen zegt hij kunnen we mee blijven doen om de titels.
Hij heeft geen prioriteit in het winnen van een prijs, maar de Spaanse titel is zeker heel belangrijk. Die titel gaat over een heel seizoen en geeft de basis voor continuiteit.
Malaga staat op de zesde plaats in de league. Die plaats maakt UEFA deelname mogelijk. Ze zullen dan ook alles geven om die plaats vast te houden Malaga is een sterk team, met een goed middenveld en snelle spelers aan de buitenkant. Duda is een uitstekende spits".

April wordt lastig.
"We doen op alle fronten mee, terwijl Madrid nu 1 wedstrijd per week speelt. Dat kan in ons nadeel zijn, maar we hebben een goede fitte ploeg en we moeten genieten van alle wedstrijden die we kunnen spelen. Door hard te werken kunnen we heel ver komen"