Nieuws November 2008

Málaga is altijd lastig voor Barcelona

Málaga is voor Barcelona nog nooit een gemakkelijke tegenstander geweest. Op La Rosaleda zal er met de mouwen opgestroopt gestreden moeten worden om de punten mee naar huis te nemen. In 27 wedstrijden tussen Malaga en Barça werd er slechts tien keer gewonnen. Ook dezelfde score werd behaald met gelijkspelen. Zeven wedstrijden gingen verloren. De laatste jaren is het aantal overwinningen helemaal aan de lage kant, slechts twee sinds 1999/2000.
Eén van de meest schokkende verliezen dateert uit 2003/04. Een hattrick van Salva en twee goals van Alonso zorgden voor een beschamende nederlaag 5-1. In dat jaar was Rijkaard de coach en zag zijn team opklimmen - na dit verlies- van de 8ste plaats naar de 2e plaats in de eindklassering. Het belooft een spannende wedstrijd te worden, de nummer zes tegen de nummer twee. Als Barcelona wint en Valencia verzuimt dan is de ploeg zelfs vanavond de koploper van de Pirmera Division.