Nieuws Juli 2012

Mascherano verlengt contract

FC Barcelona heeft een overeenkomst bereikt met Mascherano om zijn contract  te verlengen tot 2016. Zijn afkoopsom is mede bepaald op 100 miljoen euro. De verdediger zal zijn nieuwe contract in de komende weken ondertekenen.

De Argentijn is twee seizoenen geleden binnen gehaald als een verdedigende middenvelder, maar door diverse personele problemen heeft hij inmiddels veel wedstrijden in het centrum van de verdediging gespeeld. Hierdoor heeft hij al bijna 100 wedstrijden gespeeld voor Barça. Ook andere spelers van Barça zijn zeer lovend over hem en zo zei Messi enkele dagen geleden: “Mascherano is veranderd in een belangrijke speler voor ons. Hij heeft nog niet één keer een slechte wedstrijd gespeeld, sinds Guardiola hem in het centrum van de verdediging heeft gezet. Zijn ervaring maakt hem ook belangrijk in de kleedkamer.”

De huidige nummer 14 van Barça is bovendien één van de weinige spelers die sinds het seizoen 2010-11 een wedstrijd heeft gemist vanwege een blessure. Het enige wat hij nog niet heeft gedaan voor Barça is scoren, maar misschien lukt het hem in het komende seizoen, om ook daarin belangrijk te zijn voor het elftal.