Nieuws Augustus 2014

Mascherano: “Ze hebben spelers gehaald die ons sterker maken”

De focus is volledig gericht op het nieuwe seizoen. Ook de spelers worden ongeduldig en willen graag dat La Liga snel start. Deze week verscheen Mascherano voor de microfoon om de media te woord te staan over het nieuwe seizoen.

“Je voelt je altijd fris als een nieuw seizoen gaat beginnen. De club heeft een grote inspanningen gedaan voor het nieuwe seizoen. Ze hebben spelers gehaald die ons sterker maken,” vertelde de Argentijn. Mascherano keek ook nog terug op de verloren WK finale: “In een baan als deze heb je goede en slechte momenten. Een slecht moment was de WIK finale. Ik zal het verlies nooit vergeten maar het leven gaat door en je moet je focussen op nieuwe uitdagingen en doelen.”

Meer recenter nieuws was het transfer verbod wat de FIFA heft opgedragen aan Barcelona: “De FIFA sanctie is iets te delecaat om daar commentaar op te geven. Maar persoonlijk wil ik zeggen dat de club hard werkt voor de kinderen in La Masia en dat er goed voor ze wordt gezorgd.

Terugkomend op het nieuwe seizoen: “Het is bevestigend om te horen dat de coach positief over je praat. Ik moet er voor zorgen dat ik dat ook aan hem terug laat zien in de training. Zodat hij Enrique niet van gedachte veranderd.” Over zijn collega Messi vertelde hij: “Het lijkt goed te gaan met Messi. Hij kijkt uit naar het nieuwe seizoen zoals een ieder ander. Mensen zijn niet fair om hem te bekritiseren.”