Nieuws Augustus 2015

Matchday!

Enkele dagen na de hectische wedstrijd tegen Sevilla FC om de Europese Super Cup, staat al weer de volgende uitdaging voor trofee nummer 5 van het seizoen op het programma. Landskampioen FC Barcelona en verliezend Copa del Rey finalist Athletic Bilbao strijden om de Spaanse Super Cup. Vrijdagavond om 22:00 uur speelt het team van Luis Enrique de eerste wedstrijd om de Spaanse Super Cup in het San Mamés stadion in Bilbao. De return is drie dagen later op hetzelfde tijdstip in Camp Nou. Het team dat over deze twee wedstrijden de beste samengevoegde score heeft, wint de Spaanse Super Cup.

Neymar is nog steeds aan het herstellen van de bof, Alba en Douglas hebben nog last van hun hamstringblessures, maar verder heeft de Barça coach alle speelgerechtigde spelers tot zijn beschikking. Alleen kan Luis Enrique niet alle spelers opstellen in de finale. Mathieu en Masip zijn achter gebleven in Barcelona.

De wedstrijdselectie in Baskenland bestaat uit: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitić, Busquets, Alves, Rafinha, Mascherano, Bartra, Sandro, Munir, Sergi Roberto, Adriano, Vermaelen, Pedro, Iniesta, Suárez en Messi.

De spelers zullen het veld van Los Leones betreden met een rouwband om de arm ter nagedachtenis aan Juan José Enríquez Gómez. De voormalige Barça-speler, bij de fans bekend als Juanjo, stierf deze week op 64 jarige leeftijd en speelde 30 wedstrijden voor het eerste team tussen 1977 en 1979.

Video: www.fcbarcelona.cat

Gerelateerd nieuws