Nieuws Juli 2012

Messi: “Alexis wordt belangrijke speler voor Barça”

Na een uitstekende prestatie tegen Raja Club Athletic (0-8) sprak een aantal Barça-spelers met de pers. Leo Messi, die een hattrick scoorde tegen de Marokkaanse ploeg, sprak over de band die hij heeft met Alexis Sánchez op het veld Messi: “Alexis is al een tijdje bij het team. Afgelopen seizoen had hij wat pech met blessures, maar hij wordt een belangrijke speler voor Barça.” Zowel de Argentijn als de Chileen maakten deel uit van de eerste zes doelpunten van de avond.
Messi gaf toe dat hij uitgeput was toen hij vervangen werd door Gerard Deulofeu. “We waren moe. Het was wat lastig, maar dat is normaal in deze fase van de seizoensvoorbereiding. We trainen goed en ook fysiek worden we beter. Wanneer het seizoen begint, hopen we weer topfit te zijn.” Messi zei tot slot dat hij heel blij is met de gelegenheid om het hele voorseizoen te kunnen doen onder Tito Vilanova. “Het is een tijd geleden dat ik zo’n lange vakantie heb gehad, en ik arriveer altijd laat in het voorseizoen. Ik ben blij dat ik nu het hele zomerprogramma kan doen.”

Hier zijn nog wat andere uitspraken van Barça-spelers na afloop van de wedstrijd.

Marc Bartra: “We voelden ons goed, en speelden op een hoog niveau. Raja Club Athletic is een goede ploeg; we hebben een paar video’s van hun gezien en ze spelen op een hoog niveau, maar vandaag hadden ze geen kans. De wedstrijd verliep goed. Ik krijg steeds meer zelfvertrouwen; het krijgen van speeltijd helpt hier heel erg bij. Het spelen met Mascherano en Dani Alves is fantastisch en ik leer veel van Dani Alves. Spelen met Messi is een droom die elke speler in de reserveploeg heeft. Alles gaat veel gemakkelijker met hem. Hij is de beste speler ter wereld; er bestaan geen woorden voor. Ik heb nog nooit zo’n ambitieuze speler gezien.”

Sergi Gómez: “Tito kent ons, en we weten dat elke minuut die we krijgen een kans is om in het eerste team te komen. Ik voelde me goed vanavond. Al dagen werken we met het eerste team. Tito sprak met ons over de tegenstander en zei dat het niet gemakkelijk zou zijn. Wanneer ze de bal hadden, waren ze goed en het initiatief kwam van achteruit. Ze domineerden sommige gedeelten van de wedstrijd.”

Javier Mascherano (via Twitter): “We speelden een goede wedstrijd. Nu is het tijd om terug te gaan naar het hotel en zondag naar Barcelona terug te keren.”