Nieuws Juni 2012

Messi eindigt met hattrick

Eerder konden we al melden dat Messi de 70 wedstrijden zou halen dit seizoen indien hij in actie zou komen tegen Brazilië, nu kunnen we melden dat hij ook nog eens geschitterd heeft in deze partij. Opnieuw een hattrick voor de beste speler ter wereld.

Zo eindigt Messi het productieve seizoen in stijl af. In alle competities speelde hij dus maar liefst 70 wedstrijden en wist hij hierin niet minder dan 82(!!) doelpunten te maken. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Brazilië stond voor de goddelijke kanaries vooral in het teken van de voorbereiding op de Olympische Spelen. Er deden dus veel jonge spelers mee. Dit resulteerde in een doelpuntrijke wedstrijd waarin het publiek dus de grote winnaar was. Romulo opende in de 23e minuut de score voor de vijfvoudig wereldkampioen maar het eerste antwoord van Lionel Messi kwam in de vorm van de gelijkmaker. Direct hier overheen zette de kleine dribbelaar Argentinië ook op voorsprong na een goed opgezette aanval.

Na rust ging het doelpuntenfestijn door. Oscar zorgde voor de gelijkmaker en Hulk profiteerde van een fout van doelman Sergio Romero. Maar Argentinië toonde veerkracht. Fernandez kopte raak uit een corner en Messi zorgde voor het mooiste slotakkoord door na een knappe solo de beslissende 4-3 aan te tekenen.

En zo komt er dan officieel een einde aan een ongekend seizoen voor Lionel Messi en kijkt iedereen uit naar de verkiezing voor de Gouden Bal. Zal deze opnieuw naar Messi gaan of troeft Real Madrid vedette Cristiano Ronaldo hem dit keer af?

Commentaar bij het derde en mooiste doelpunt: