Nieuws Oktober 2012

Messi en Pedro Show

De afgelopen dagen kwamen de diverse spelers van Barça weer uit voor hun land, om kwalificatie voor het WK af te dwingen. De meeste spelers van Barça kwamen in actie tijdens de wedstrijd Wit-Rusland - Spanje. Bij Spanje startte vijf Barça spelers in de basis van Del Bosque. Alba, Busquets, Cesc , Pedro en Xavi maakte de wedstrijd van het begin mee.

Alba was de eerste, al na 12 minuten, die het net wist te vinden. Dit doelpunt had een echt Barça stempel, want Xavi en Pedro combineerden met Alba, waardoor laatst genoemde kon scoren. Na twintig minuten was het Pedro die uit een pass van Silva de keeper wist te verslaan en zo de 0-2 op het scorebord zette. Dit was tevens de ruststand. Na rust ging de snelle aanvaller van Barça verder met scoren. Want uit een pass van Xavi wist hij de 0-3 te maken. Cesc gaf de Pedro de kans om zijn Hattrick te maken en daar maakte hij dankbaar gebruik van en bepaalde hiermee de eindstand op 0-4. Hierdoor was Pedro de “grote” man bij Spanje. Villa en Iniesta kwamen in de tweede helft ook nog binnen de lijnen, waarbij Villa nog een grote kans kreeg, maar hij miste.

Ook Messi en Mascherano kwamen in actie voor Argentinië tegen Uruguay. De sterspeler van Barça maakte er weer een show van. Na 20 minuten in de tweede helft zette de aanvoerder van Argentinië zelf de aanval op door de bal naar Di Maria te passen, daarna liep Messi snel door, waardoor hij de scherpe voorzet van Di Maria zo langs de keeper kon glijden. Bij de 2-0 stond Messi weer aan de basis. Deze keer zette hij Di Maria met een mooi passje vrij en hij kon de bal voor geven op Agüero en de speler van Manchester City scoorde. Maar het slot akkoord was weer voor Messi, want 10 minuten voor tijd mocht hij een vrije trap nemen. Waar hij bij Barça vaak de bal mooi over de muur heen krult, schoot hij de vrije trap nu onder de opspringende muur door en bepaalde daarmee de eindstand op 3-0.