Nieuws September 2012

Messi: “Geen problemen met Villa”

Lionel Messi sprak dit weekend met ‘El Marcador’, een programma van Barça TV. De Argentijn greep meteen die gelegenheid aan om enige discussie over mogelijke onenigheid tussen hemzelf en David Villa de kop in te drukken. “Men moet niet gaan zoeken naar een probleem als er geen is. We hebben een spectaculaire ploeg. Ook dit soort dingen zijn onderdeel van voetbal, zoals de spanning om te willen scoren om het gemakkelijk te maken en te winnen. Het gebeurt zowel op de training als tijdens wedstrijden. Ik heb totaal geen problemen met El Guaje; precies het tegenovergestelde juist.” Messi benadrukte: “Dit soort dingen laten het karakter van het team zien, dat ze willen winnen en goed willen blijven spelen. We worden geagiteerd omdat we het beste willen en de spanning zorgt ervoor dat je zo reageert.”

Met dat misverstand uit de wereld geholpen, sprak Messi over de uitstekende start van het nieuwe seizoen, met een maximumaantal punten uit vijf wedstrijden, waardoor Barça stevig aan kop van de competitietabel staat. Messi: “We moeten vooral zo doorgaan, maar ook niet vergeten dat we nog een lange weg te gaan hebben. Maar het is het beste om zo te beginnen en in het begin geen punten te laten liggen, iets dat we de afgelopen jaren vaak wel deden.”
Desondanks gaf Leo toe dat het team nog steeds beter kan en de wedstrijd tegen Granada was het bewijs dat nog niet alle motoren ontstoken zijn. “We leken misschien wel wat te slapen in de eerste helft, maar in het tweede bedrijf vonden we meer ruimtes en konden we meer kansen creëren. Het is lastig om te spelen tegen teams die het achterin volledig gesloten houden, en in de eerste helft hadden we het lastig, omdat we niet op een hoog tempo speelden. Als we winnen zonder op de volle honderd procent te spelen, dan is het later misschien gemakkelijker. Het is een lang seizoen, maar we moeten dit volhouden.”

Messi, die vorig seizoen de Gouden Schoen won met 73 doelpunten, heeft zichzelf geen doelen gesteld om dit seizoen records te breken. “Mijn doel is niet om doelpunten te scoren of om het eentje beter te doen. Het belangrijkste is dat het team blijft winnen. Als ik scoor, dan des te beter, maar als dat niet gebeurt, dan heeft het team zoveel andere manieren om te scoren en winnen.”