Nieuws Februari 2013

Messi: “Mijn lichaam voelt beter als ik niet rust”

Lionel Messi was te gast in het programma ‘El Marcador’ van Barça TV na de wedstrijd tegen Sevilla. Hij sprak daarin onder andere over de nederlaag die hij met zijn teamgenoten leed tegen AC Milan en de aanstaande kraker tegen Real Madrid in de strijd om de Copa del Rey. Volgens Messi is de beste manier om zich voor te bereiden op dit drukke schema met belangrijke wedstrijden niet om te rusten. “Al jarenlang ben ik gewend aan het spelen van veel wedstrijden. Mijn lichaam voelt beter als ik geen rust neem.” De Argentijn is op dit moment topscorer in La Liga met 38 doelpunten, maar hij benadrukte nog maar eens: “Het belangrijkste is het winnen van wedstrijden. Als ik daaraan kan meehelpen met goals, des te beter.”

De bekerwedstrijd van aanstaande dinsdag is één van de belangrijkste wedstrijden van dit seizoen tot dusver en dankzij het 1-1 gelijkspel uit de eerste wedstrijd van de twee ligt het tweeluik – en daarmee een plek in de finale – nog helemaal op. Messi: “We moeten op ons allerbest zijn tegen Real Madrid, anders bereiken we de volgende ronde niet.” De sterspeler wil de controversie rondom de eerste wedstrijd in het Bernabéu vergeten. “Het enige waar ik nu aan denk, is dat ikzelf en het team een goede prestatie neerzetten en de finale bereiken. Wat andere mensen zeggen, heeft totaal geen invloed op mij.” Messi bevestigde dat Barça op zoek zal gaan naar de overwinning: “In het bijzijn van onze eigen fans hebben we geen andere optie dan te winnen tegen Real Madrid. We kunnen niet gaan denken dat een doelpuntloos gelijkspel al voldoende zou zijn om door te gaan naar de finale.”

De discussie rondom de verloren Champions League wedstrijd in Milaan is nog niet verminderd en ook Messi werd ernaar gevraagd. Hij somde de sfeer in de ploeg op met het oog op de wedstrijd van dinsdag: “We moeten ons niet gek laten maken door het resultaat in Milaan of de eerste helft tegen Sevilla. We moeten onszelf vermannen, want er staat ons een aantal beslissende wedstrijden te wachten.” Tot slot verwees hij naar Barça’s presteren van de afgelopen jaren: “De dynamiek van competitief voetbal laat ons niet altijd genieten van wat dit team heeft bereikt en nog altijd presteert, maar misschien krijgen we in de toekomst de lof die ons toekomt.”