Nieuws Februari 2017

Messi nadert de 400 overwinningen

Lionel Messi is slechts één overwinning verwijderd van het bereiken van 400 overwinningen met FC Barcelona.
Mocht FC Barcelona aanstaande zondag winnen ​​op bezoek bij Atletico Madrid dan is ook deze mijlpaal bereikt.

Messi heeft op dit moment 565 wedstrijden gespeeld sinds hij uitkomt voor de selectie.
Gedurende die periode heeft Messi deelgenomen aan 399 overwinningen, 276 in de Primera División, 66 in de Champions League, 42 in de Copa del Rey, 8 in Supercopa, 3 in de UEFA Super Cup en 5 in de FIFA Club World Cup.
De Argentijnse aanvaller heeft 102 keer gelijkgespeeld en leed 64 nederlagen.

Atletico Madrid is het team waar Messi het meest trefzeker tegen is met een totaal van 26 doelpunten (21 in de Primera División en vijf in de Copa del Rey), gevolgd door Real Madrid en Sevilla , beiden 21 goals.
Messi deelt het record van 29 titels als Barca-speler met ploeggenoot Andres Iniësta, zo is hij erin geslaagd om vier UEFA Champions League trofeeën, acht La Liga titels, vier Copa del Reys , zeven Supercopa de España, drie UEFA Super Cups en drie FIFA Club World Cup trofeeën te winnen.