Nieuws April 2011

Messi, record spits in het Bernabéu

Afgelopen zaterdag speelde Barça 1-1 gelijk tegen aartsrivaal Real Madrid met een goal van Leo Messi, die zich daarmee kroonde tot de Barça-speler met de meeste gescoorde goals in het Santiago Bernabéu stadion.

De 23-jarige Messi scoorde de vierde goal van zijn carrière, een penalty, in Madrid, waarmee hij andere Barça-spelers passeerde die drie goals wisten te scoren in het thuisstadion van Real: Zaldúa, Asensi, Rivalo, Ronaldinho en Henry.

Het lijkt er zelfs op dat Leo het naar zijn zin heeft op Madrileense grond, want in alle drie de wedstrijden die hij de afgelopen keren in Madrid heeft gespeeld kwam hij tot scoren, namelijk in de 6-2 overwinning, de 2-0 overwinning van afgelopen jaar en het 1-1 gelijkspel van zaterdag.

Messi’s goal viel in de 53e minuut, toen David Villa een strafschop toegekend kreeg na een overtreding van Raul Albiol, en de kleine Argentijn tekende hiermee voor nummer 30 van dit seizoen. Voor het tweede opeenvolgende seizoen heeft Messi de grens van 30 goals in de Spaanse competitie overschreven, iets dat nog niemand voor hem heeft kunnen klaarspelen. Leo heeft in het huidige seizoen in totaal nu 49 goals gescoord in alle competities.

Dit was overigens de eerste keer dat Messi een goal wist te scoren tegen een team onder leiding van José Mourinho. In de voorgaande acht wedstrijden tegen Mourinho, dus tegen Chelsea, Inter en Real Madrid, vond de Argentijnse sterspeler het net niet.