Nieuws December 2011

Messi verwacht fantastische Clásico

Volgens Lionel Messi is Josep Guardiola de spil in het succes van de Catalanen. “Zijn leiderschap is zo belangrijk”, geeft Messi aan op de website van de Wereldvoetbalbond FIFA. “Ook de manier waarop we de wedstrijden voorbereiden en hoe hij ons gemotiveerd houdt. Zijn oog voor detail maakt het grote verschil. Zo besloot dat hij we samen moest lunchen en de artsen ons in de gaten moesten houden. Dat heeft ons sterker gemaakt, individueel en als team.” Messi geeft aan dat met name zijn beweging zonder bal een stuk sterker is geworden. “Maar vergeet niet dat we al lang bezig zijn bij FC Barcelona. We spelen al zo lang samen dat we al twee of drie passes van tevoren weten waar de bal naartoe gaat.”

Zaterdag om 22:00 uur krijgt Barça de kans het gat van zes punten te verkleinen en Messi verheugt zich op el Clásico. “We weten waartoe we in staat zijn. Er komen echter veel wedstrijden aan, dat is waar, en het is nooit makkelijk om iedere wedstrijd weer in vorm te zijn. Maar het maakt ons niet uit wat anderen zeggen. We blijven rustig, niemand weet beter wat dit team kan dan wij zelf. Het wordt een fantastisch duel”, aldus Messi. “Het gaat een fantastische wedstrijd worden”, zegt Messi op de website van de FIFA.

“Natuurlijk is het voor ons enorm belangrijk dat we daar een goed resultaat halen, want het is van belang voor de rest van het seizoen. Als we dat niet doen, hebben we weinig tijd over om te relaxen. Er staat een trip naar Japan op het programma en dat is ook erg belangrijk.” Messi doelt daarmee op het WK voor clubteams. “Het is geweldig om in dat toernooi te spelen, we hebben er goede ervaringen mee”, verzekert Lionel.

“We hebben altijd de verplichting om te winnen en we proberen zoals altijd de beste te zijn. We kunnen het echter niet rustig aan doen, vorige keer waren er ook twee favorieten en toen lukte het Inter niet om de finale te halen”, besluit de aanvaller, die in januari weer kans maakt op de Gouden Bal. “Het is prachtig om individuele prijzen te winnen, maar het belangrijkste is het winnen van wedstrijden en titels”, besluit de Argentijn.