Nieuws September 2018

Messi:"Onze stijl blijft hetzelfde"

Lionel Messi verscheen dit weekend bij een locaal radiostation om te praten over het begin van het seizoen en de speelstijl van het team. Ondanks het vertrek van Andrés Iniesta, geloofd Messi dat de speelwijze niet is veranderd, "Andrés en Xavi zijn uniek; ze gaven het team veel kleur en door hun speelstijl gaven ze ons veel balbezit."

Dit huidige seizoen, steekt er 1 teamgenoot bovenuit: "Jordi Alba kent me door en door. Hij weet precies wanneer ik hem een no-look pass geef. Ik heb een speciale band met hem."

Messi erkent ook de rol van zijn vriend, Luis Suárez: "Hij geeft mij en de rest van het team heel veel; hij gaat voorop in het zetten van druk en geeft ons allemaal veel kracht."

Messi is ook van mening dat hij op het gebied van geven van assists en het nemen van vrije trappen is gegroeid. Hij is ook kritisch op zichzelf en wil nog groeien: "Er is 1 discipline welke voor mij beter moet : “ Ik zou graag effectiever willen zijn bij het nemen van strafschoppen. Ze nemen op een training is niet hetzelfde als ze nemen in de wedstrijd.”

Ondanks de mooie dingen die er gebeuren op het veld, heeft Messi ook nog aandacht voor de wedstrijden wanneer hij niet speelt: "Ik kijk graag naar voetbal op t.v. Volg La Liga en het voetbal in Argentinië. En omdat het onmogelijk is om alles te zien, volg ik de rest een beetje."

Messi een liefhebber pur-sang!

Foto:www.fcbarcelona.com