Nieuws April 2011

Met 20 spelers naar Madrid

Vandaag is de dag van El Clásico. Vanavond 22.00 uur zijn alle ogen gericht op de grootste wedstrijd van Europa, als Real Madrid en FC Barcelona tegenover elkaar staan.

Trainer Pep Guardiola heeft een lijst van 20 spelers die vandaag in het vliegtuig naar Madrid stappen. Opvallende aanwezige op die lijst is aanvoerder Carles Puyol, die weer wedstrijd fit is verklaard. Daarmee maakt de verdediger voor het eerst sinds 22 januari weer deel uit van de wedstrijdselectie. Op de lijst ontbreken de geblesseerde spelers Bojan en Abidal. Ook Mascherano zal niet mee mogen spelen vanwege een schorsing. Overigens zullen zij wel mee reizen naar Madrid.

Trainer Pep Guardiola is er niet gerust op. 'Willen we kampioen worden dan zullen we moeten winnen. Real heeft een ijzersterk team dat geweldig kan omgaan met de ruimtes. In 3 seconden kunnen zij vrij voor het doel komen.'

Opvallend is dat FC Barcelona onder Guardiola nog geen wedstrijd verloor tegen Real Madrid. De laatste twee ontmoetingen in Madrid eindigden in respectievelijk 2-6 en 0-2.