Nieuws Januari 2023

Mogelijke tegenstanders Copa

Aanstaande zaterdag hoort FC Barcelona tegen wie ze spelen in de achtste finales

De ronde van 32 is nu achter de rug, FC Barcelona weet nu tegen welke ploegen het bij de laatste zestien van de Copa del Rey zou kunnen staan.

De mogelijke tegenstanders zijn: La Liga: Villarreal, Valencia, Real Madrid, Espanyol, Sevilla, Real Sociedad, Mallorca, Atlético Madrid of Betis, Osasuna, Athletic Club Uit de tweede klasse: Levante, Sporting Gijón, Alavés Van het derde niveau: Ceuta

De loting vindt aanstaande zaterdag om 13.00 uur CET plaats in de Ciudad Deportiva de Las Rozas en de wedstrijden worden gespeeld op 17, 18 en 19 januari. Alle wedstrijden worden over één leg gespeeld. Teams uit lagere divisies kunnen niet tegen elkaar worden geloot en krijgen altijd het thuisvoordeel tegen clubs uit hogere divisies.

Dit jaar is er echter geen regel om de teams die spelen in de Spaanse Super Cup op te splitsen. Dat betekent dat Betis, Valencia, Barça en Real Madrid tegen elkaar zouden kunnen spelen.

Ronde van 32 drama

De wedstrijden van deze week zorgden voor veel opwinding. De grootste schok was dat Ceuta van het derde niveau de topclub Elche versloeg, terwijl andere Liga-slachtoffers Valladolid, Rayo Vallecano en Getafe waren, die respectievelijk werden verslagen door Alavés, Sporting Gijón en Levante.

In de enige ontmoeting van La Ligaploegen versloeg Espanyol Celta na verlenging.

Hoewel sommige teams zich comfortabel kwalificeerden ten koste van lager geplaatste clubs, waren twee van de teams die het meest worstelden FC Barcelona en Real Madrid. Terwijl de Catalanen extra tijd nodig hadden om Intercity van het derde niveau te verslaan, kreeg Madrid ook schrik tegen Cacereño en wurmde zich er uiteindelijk door met een 1-0 overwinning.

Foto: www.fcbarcelona.com