Nieuws Juli 2012

Muniesa terug in februari

De doktoren Ramon Cugat en Ricard Pruna die de jonge centrale verdediger hebben geopereerd aan de voorste kruisband van zijn rechter knie hebben bekend gemaakt dat de operatie goed verlopen is. De revalidatie zal naar verwachting zes maanden in beslag nemen en daardoor zou Muniesa in februari weer inzetbaar kunnen zijn voor het team van Vilanova.

Muniesa liep de blessure op in de vriendschappelijke wedstrijd in en tegen Hamburg. Hij was aan het begin van de tweede helft ingevallen. Na tien minuten verstapte de verdediger zich en hij wist direct dat het mis was met zijn knie. Een dag na de wedstrijd bevestigden de artsen van FC Barcelona de ernstige blessure.

Na de operatie gaven de twee artsen een persconferentie over het verloop van de ingreep. Ramon Cugat en Ricard Pruna hebben tijdens de operatie een aanvullende blessure aan de meniscus ontdekt welke tevens door de artsen is verholpen. Ze waren beide verrast door de positieve houding van Marc Muniesa. “Ik was verrast door zijn instelling. De teleurstelling leek maar vijf minuten te duren”, vertelde Pruna. Het is ook niet de eerste keer dat de verdediger een dergelijke blessure treft. Als 16-jarige moest Muniesa lang revalideren van een knieblessure. “Na iets verschrikkelijks komt er altijd weer iets positiefs. Dit zijn de slechte tijden, dus het kan nu alleen maar beter worden”, aldus Muniesa.