Nieuws Oktober 2016

Neymar en Suárez winnen

Op donderdagavond zijn er kwalificatiewedstrijden afgelegd voor het WK van 2018, en hierbij hebben de Brazilianen en Uruguayanen goede zaken gedaan in hun poule. Het Uruguay van Luis Suárez won met 3-0 van Venezuela. Luis Suárez vervulde een belangrijke rol in deze wedstrijd, maar ditmaal niet als doelpuntenmaker. De goalgetter van FC Barcelona was de aangever bij 2 van de drie gescoorde doelpunten, en zijn assists op Lodeiro en Cavani wisten dus van doorslaggevend belang te zijn. Brazilië speelde tegen Bolivia in Natal, en wist met 5-0 te winnen.

Neymar scoorde de openingsgoal, en dit was tevens zijn driehonderdste doelpunt voor club en land. 95 van deze treffers kwamen in dienst van FC Barcelona, en dat terwijl de ster pas sinds 2013 voor Barça speelt. De Braziliaan ontving echter wel een gele kaart, waardoor hij geschorst is voor het eerstvolgende duel. De Barça-spelers van het Spaanse elftal kwamen in actie tegen het Italiaanse elftal, en dit duel eindigde in een 1-1 gelijkspel. Vlak voor tijd benutte het Italiaanse elftal een strafschop, waardoor het alsnog een punt over kon houden aan dit duel.

Iniesta, Busquets en Piqué kwamen de gehele wedstrijd in actie, terwijl Jordi Alba al vroeg naar de kant werd gehaald met een blessure. Het is nog onduidelijk hoe ernstig deze is. Spanje staat op 4 punten uit twee duels, terwijl de Albanezen de verrassende koploper is in poule G, met de volle buit uit twee wedstrijden. Op zondag spelen deze twee ploegen echter tegen elkaar, en dan zal blijken of de Albanezen ook tegen Spanje zijn opgewassen.