Nieuws Mei 2013

Neymar kiest voor Barça

De Braziliaanse voetballer Neymar da Silva Santos Júnior, kortweg Neymar kiest er voor om zijn loopbaan te vervolgen bij FC Barcelona. De Catalanen troeven daarmee o.a. Real Madrid af in de strijd om de handtekening van Neymar.

De 21-jarige aanvaller maakte het nieuws via zijn Twitter en Instagram bekend, en is bevestigd door de clubleiding van FC Barcelona. Het grootste talent van Brazilië tekent een contract voor vijf seizoenen. Hoeveel geld zijn huidige club Santos ontvangt is onbekend. Het contract van 'de nieuwe Pelé' liep nog maar een jaar door bij Santos, maar toch heeft Barça diep in de buidel moeten tasten. Ondanks zijn jonge leeftijd heeft Neymar al 224 wedstrijden voor Santos gespeeld, en vond daarin 136 keer het net. Kleine kanttekening; Neymar scoorde de laatste zeven wedstrijden niet. Voor het nationale elftal scoorde hij al 20 goals in 32 interlands. Zijn gedrag op het veld laat ook nog wel eens te wensen over. Hij incasseerde tot nu toe 67 gele kaarten en 5 rode kaarten in zijn carrière.

Neymar gaf ook nog een korte reactie via zijn social media: "Mijn familie en vrienden weten al mijn beslissing. Ik teken maandag een contract met Barcelona", kondigt de aanvaller aan. "Ik wil de fans van Santos bedanken voor deze negen geweldige jaren. Mijn gevoelens voor deze club zullen nooit veranderen. Alleen een club als deze heeft mij alles kunnen geven wat ik tot dusver heb meegemaakt. Prijzen, doelpunten, dribbels, vieringen en liederen van de fans: ik zal het nooit vergeten. Ik ben verdrietig dat ik deze prachtige club verlaat, maar tegelijkertijd ook blij dat ik voor een mooie uitdaging sta. Santos blijft voor altijd mijn club!"

De Braziliaanse ster kon naar verluid veel meer gaan verdienen bij Real Madrid, maar kiest dus toch voor FC Barcelona.