Nieuws Augustus 2013

Nieuw contract Tello

Cristian Tello was eerder deze week al in het nieuws door de hamstringblessure die de vleugelaanvaller kreeg in het vriendschappelijke duel met Lechia Gdańsk. Maar deze week is er ook mooi nieuws voor Tello: hij zette zijn handtekening onder een nieuw contract met
FC Barcelona tot 30 juni 2018, met een transferclausule van 25 miljoen euro.

In het seizoen 2012/13 voetbalde de 21-jarige Catalaan 34 duels in het eerste elftal en scoorde 8 doelpunten nadat hij in december 2012 officieel speler van het team van Tito Vilanova werd. Tot dan toe was Tello officieel speler van Barça B.

Cristian kwam op 11-jarige leeftijd naar de jeugdopleiding van FC Barcelona. De club verhuurde Tello het seizoen 2002/03 aan CF Damm. Toen zijn contract bij Barça in 2008 af liep, vertrok Tello naar RCD Espanyol, waar hij in het seizoen 2009/10 zijn profdebuut maakte. In 2010 keerde Tello terug naar FC Barcelona als speler van Barça B en in het seizoen 2011/12 debuteerde de vleugelaanvaller voor het eerste elftal in La Liga. Op 28 januari 2012 mocht hij van coach Josep Guardiola het laatste kwartier voetballen als wissel voor Adriano Correia in de 0-0 uitwedstrijd bij Villarreal CF. Een week later, tegen Real Sociedad, bekroonde Tello zijn eerste basisplaats met de openingstreffer in de 8e minuut op aangeven van Lionel Messi in de 2-1 overwinning in Camp Nou.