Nieuws Februari 2015

Nieuwe technische commissie bij Barça

Josep Maria Bartomeu heeft een technische commissie in het leven geroepen voor de technische planning van 2015/16. Deze commissie bestaat uit Carles Rexach, Ariedo Braida, Jordi Mestre en Javier Bordas en zal worden gecoördineerd door hoofdcoach Luis Enrique en de directeur van de academie Jordi Roura.

Carles Rexach heeft tussen 1965 en 1981 een totaal van 665 wedstrijden bij Barça gespeeld en was tussen 1987 en 1996 assistent coach van Luis Aragonés en Johan Cruyff. In het seizoen 2001-02 was de Catalaan hoofdcoach van de blaugrana’s. Door zijn kennis van de club en de manier van spelen is Rexach van waarde voor deze commissie.

Ariedo Braida heeft tussen 1962 en 1981 bij verschillende Italiaanse clubs gevoetbald en was tussen 1986 en 2013 Directeur Sportzaken bij AC Milan en behaalde hier veel successen. De Italiaan kent het internationale voetbal goed.

Jordi Mestre was tot Januari 2014 de directeur voor de academie van FC Barcelona en Barça B. Daarnaast is de Catalaan namens de blaugrana’s de afgevaardigde bij de Spaanse professionele voetbalcompetitie LFP en de Spaanse voetbalbond RFEF.

Javier Bordas is Directeur Sportzaken bij Barça en samen met eerdergenoemde Jordi Mestre namens FC Barcelona vertegenwoordiger bij de LFP en RFEF.

Video: www.fcbarcelona.cat