Nieuws April 2015

Nodige overwinning Barça B

In het Mini Estadi heeft Barça B zaterdag een nodige overwinning behaald. Het beloften elftal van de Blaugrana’s was met 2-1 te sterk voor Ponferradina. Door deze winst zou het team van Jordi Vinyals degradatie nog kunnen ontlopen.

Het duel kwam pas laat op gang. De tweede helft was vijf minuten oud toen Munir vlakbij het strafschopgebied onderuit werd gehaald. Grimaldo schoot de vrije trap die hieruit volgde onberispelijk binnen. Tien minuten voor tijd kwamen de bezoekers alsnog langszij. Acorán schoot de bal, enigszins gelukkig, langs keeper Suárez. Enkele minuten later kwam Barça B met tien man te staan, toen Palencia na een overtreding zijn tweede gele kaart van de wedstrijd te zien kreeg. Toch kwamen de Catalaanse beloften op voorsprong. Munir zorgde in de 84e minuut met een mooie lob voor de 2-1. Deze bleek voldoende voor de overwinning. In de laatste minuut van de wedstrijd werd ook Garcia met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd, waardoor het team van Vinyals met negen spelers het duel eindigde.

Opstelling Barça B: Suárez, Palencia, Juste, Edgar Ié, Patric (82’ Cámara), Grimaldo, Gumbau, Halilovic (65’ Adama), Dongou, Sandro (78’ Samper) en Munir.