Nieuws Juli 2008

Ook Gerard Piqué officieel voorgesteld

Een dag na de officiële presentatie van Dani Alves was het donderdag de beurt aan Gerard Piqué om aan het publiek te worden voorgesteld. De 21 jarige Catalaan is terug van weggeweest. Op 17 jarige leeftijd werd hij door Manchester United uit de jeugdopleiding van Barcelona weg gesnoept. Bij de Mancunians heeft de centrumverdediger echter nooit een vaste basisplaats weten te bemachtigen en heeft hij altijd open gestaan voor een terugkeer. Voorzitter Laporta was blij hem weer bij de blaugranas terug te verwelkomen. “Hij heeft Barça door zijn aderen lopen. Hij kent het spelsysteem van haver tot gort en zal dus geen aanpassingsproblemen kennen.” Piqué won met Manchester afgelopen seizoen de landstitel en de Champions League. Hij speelde drie wedstrijden in het kampioenenbal en negen competitiewedstrijden. In de verdediging moest hij het koppel Ferdinand/ Vidic voor zich dulden. Bij Barcelona tekende hij een vierjarig contract. Barça betaald vijf miljoen euro aan de Mancunians.