Nieuws September 2008

Opluchting in Can Barça

De reacties in Can Barça na de verdiende winst op Sporting Lissabon spreken boekdelen. Coach Guardiola feliciteerde zijn manschappen en zei voral blij te zijn dat de negatieve spiraal van slechte resultaten een halt was toegeroepen: "Ik heb een aantal goede dingen gezien vanavond, maar ook een aantal minder goede dingen. Wat dat betreft vond ik de wedstrijd tegen Racing van afgelopen weekend beter, maar ja, daarin speelden we gelijk. Mij viel ook de bezorgdheid van de socios op toen de 2-1 van Sporting werd gescoord. De angst van het publiek zit er diep in. Als de tegenstander bij ons de middenlijn passeert, denken ze meteen dat ze een doelpunt gaan maken. Zo is het natuurlijk niet. Het doelpunt viel wel weer uit een dood spelmoment, we stonden verkeerd. Maar na de 2-1 heb ik geen moment de gedachte gehad dat Sporting ook gelijk zou maken. Ze hebben geen kans meer gehad."

Op de vraag of de overwinning het keerpunt is naar een goede serie wimpelde Pep een dergelijke theorie af: "Ik weet niet of de overwinning van vanavond een zeer belangrijke is. In Can Barça veranderd niets. Er is geen tijd om in het goede of slechte te denken."