Nieuws Oktober 2013

Osasuna - Barça 0-0

FC Barcelona heeft zaterdagavond zijn eerste puntverlies van dit seizoen geleden. In de uitwedstrijd tegen Osasuna bleef het 0-0. Voor het eerst sinds 28 januari 2011 heeft FC Barcelona niet gescoord in een wedstrijd in de Primera División. Tegen Villareal werd het ook 0-0. De wedstrijd had toch nog een lichtpuntje: Carles Puyol maakte na zeven maanden blessureleed weer zijn opwachting. De aanvoerder van de Catalaanse hoofdmacht speelde de hele wedstrijd.

Zoals verwacht, begon de wedstrijd met een overwicht voor de Blaugrana’s. Dit leverde al vrij snel kansen op voor onder andere Pedro Rodríguez en Cesc Fábregas. De Baskische ploeg hanteerde een handbalverdediging waardoor het voor FC Barcelona om doorheen te komen. Aan het einde van de eerste helft was de grootste kans voor het Catalaanse team, toen Marc Bartra een vrije kopkans miste na een corner voor Barça.

De tweede helft begon waar het de eerste helft eindigde: een aanvallend
FC Barcelona. Wederom kwamen er kansen voor het team van Tata Martino. Schaduwspits Fábregas was tot twee maal toe ongelukkig in de afwerking. De Argentijnse coach van FC Barcelona bracht halverwege het tweede bedrijf Messi in het veld. Hierdoor werden de Blaugrana’s nog gevaarlijker. Het team van
Jorge Gracía doorstond ook deze storm van aanvallen, waardoor de stand van 0-0 op het scorebord bleef staan.

Opstelling FC Barcelona: Valdes, Montoya, Bartra, Puyol, Adriano, Xavi (67’ Messi), Busquets, Iniesta, Pedro (75’ Tello), Fàbregas, Neymar.