Nieuws November 2013

Pedro verbolgen over kritiek op Barça

Pedro Rodríguez was de speler van FC Barcelona die maandag aanschoof in de perszaal op het trainingscomplex, Ciutat Esportiva. De aanvaller gaf aan uitermate verbaasd te zijn dat men de laatste tijd het überhaupt durft om kritiek te hebben op de algemene vorm van Barça.
Zijn uitspraken spraken dan ook boekdelen. “Mensen zijn erg onredelijk tegenover het team. We doen het goed en ze zouden het moeten waarderen dat we goed, stabiel voetbal spelen,” aldus Pedro. De Spanjaard ziet wel in “dat er een paar dingetjes verbeterd moeten worden” maar daar heeft hij vertrouwen in. “Ik denk dat dat wel gebeurt. We zijn blij met de resultaten en de manier waarop we spelen, en daar gaat het om. In het voetbal, het resultaat is wat telt, de resultaten brengen je verder. Het gaat erom dat je de koppositie bezet. We spelen niet zo slecht als men zegt. Het team moet doorgaan met winnen en goed spelen.”

Pedro nam het ook op voor zijn teamgenoot Leo Messi, die de laatste tijd veel kritiek over zich heen krijgt. “Zijn statistieken en prestaties zijn spectaculair, zoals elk jaar. Hij wil het team blijven helpen zoals hij de afgelopen seizoenen heeft gedaan… Messi is degene die het verschil maakt.”
|De aanvaller voegde daar aan toe dat de manier waarop het team nu speelt ook perspectieven biedt. “Andere spelers krijgen nu meer kansen voor het doel, en dat is goed voor het team.”

De man die zich recentelijk het beste heeft ontwikkeld tot goaltjesdief is zonder twijfel Alexis Sánchez. Pedro is dan ook verheugd over deze sterke speler in de Barça-aanval. “Het is tevens een uitdaging voor mij,” voegde Pedro daar aan toe. “Het betekent dat ik harder dan ook moet strijden en trainen… Natuurlijk zou ik graag meer willen spelen, maar ik ben vol vertrouwen in de wedstrijden die ik wel speel. Uiteindelijk draait het er alleen maar om dat het team nog steeds wint.”
Deze mindere speeltijd betekent op geen enkele manier dat Pedro enige intentie heeft om Barça vaarwel te zeggen. “Ik ben hier al een hele tijd, en dit is waar ik wil zijn. Ze hebben me altijd heel goed behandeld hier.”

De volgende wedstrijd op de programma van de blaugranas is die van aanstaande woensdag tegen AC Milan in het Camp Nou, in de Champions League. Net als de rest van het team weet Pedro dat dit een gouden mogelijkheid is om een plek bij de laatste zestien te veroveren. Maar hij wil niets weten van extra zelfvertrouwen wegens Milans zwakkere vorm in de Italiaanse competitie. “Milan is een historisch team met geweldige spelers en ze zijn een moeilijk team om tegen te spelen. We moeten voorzichtig zijn, want dit wordt een lastige wedstrijd, ook al zijn ze misschien niet in hun beste vorm.”