Nieuws Mei 2013

Pedro: “We gaan voor de 100 punten”

Donderdag liet Pedro in de persconferentie in het Ciutat Esportiva Joan Gamper weten blij te zijn met de gewonnen landstitel, maar dat heeft de motivatie bij het team voor de laatste competitieduels niet weggenomen.

“Het 100 punten record is een motivatie voor ons en is een doel dat we allen in ons hoofd hebben zitten. We weten dat het moeilijk zal worden omdat de andere teams ook nog genoeg om voor te strijden hebben. We gaan er wel voor”, aldus Pedro.

Barça staat nu op 91 punten en er zijn dit seizoen nog slechts drie wedstrijden
in La Liga; 19 mei in Camp Nou tegen Valladolid, 26 mei op bezoek bij Espanyol en het laatste duel van het seizoen is op 01 juni thuis tegen Málaga.

“De landstitel is ieder seizoen het hoofddoel omdat je daarvoor het hele seizoen contant moet zijn. Ik ben trots op de landstitel en hoe hard het team daarvoor gewerkt heeft. Persoonlijk had ik graag gezien dat ik meer had kunnen bijdragen aan het team, maar ik ben blij met iedere kans die ik krijg”, vertelde de aanvaller.

Over zijn toekomst bij Barça zei Pedro: “Ik wil graag hier blijven en een deel van deze geweldige club zijn, maar dat ligt echter niet alleen in mijn handen. Ik hoop weer helemaal fit te worden, op mijn niveau terug te keren en komend seizoen meer voor het team te kunnen betekenen.”