Nieuws November 2013

Pinto: “Barça is een warme familie”

Door de blessure van Víctor Valdés is het nu de beurt aan José Manuel Pinto om het doel van Barça te verdedigen. De inmiddels 38 jarige keeper verklaarde in het Spaanse televisieprogramma “El Mirador” nog van iedere seconde te genieten: “Ik ben nog steeds enthousiast. Dit is voor mij niet een kans om me te bewijzen, want ik geniet nog met volle teugen.” Hiermee gaf Pinto aan zijn plaats te kennen in de selectie van het Catalaanse team, die vervolgde met: “ Het is lastig om de taak van Valdés over te nemen, maar ik ben blij met mijn prestatie. Ik heb geen tegendoelpunt te incasseren gehad tegen Granada.”

Ondanks dat zijn contract komende zomer afloopt, hoopt Pinto volgend seizoen ook nog bij de Blaugrana’s van de partij te zijn. “FC Barcelona is een warme familie en hier voel ik me thuis, dus zou ik hier nog graag willen blijven.”

Tot slot kwam de speelstijl van de club ter sprake. “Barça heeft nog steeds de zelfde filosofie. Iedere coach heeft zijn eigen kijk op voetbal, maar Tata Martino heeft dezelfde kijk op voetbal als het technische hart van FC Barcelona. Er is hooguit wat aan toegevoegd en verbeterd. Iedere wedstrijd proberen we met aanvallend en aantrekkelijk voetbal de overwinning binnen te halen”, aldus Pinto.