Nieuws Januari 2011

Pinto blij met prestatie, focus nu op Málaga

José Manuel Pinto zette een goede prestatie neer in de wedstrijd tegen Real Betis. Hij pareerde op zijn minst vijf doelpogingen en donderdagmiddag gaf hij toe: “Ik ben trots en blij met hoe ik het gedaan heb.”
De statistieken van Pinto kunnen amper beter met slechts twee goals die hij heeft doorgelaten—een tegen Ceuta en de andere in San Mamés—in zijn zeven wedstrijden dit seizoen. Op de persconferentie van donderdag, vlak na de training, zei de keeper: “Ik voel me goed. Het is belangrijk om geen goals door te laten, vooral in een dubbele ontmoeting. Het is goed voor mijn zelfvertrouwen en laat ook zien hoe goed het team verdedigd heeft.”

Hoewel Betis Camp Nou verliet na vijf tegendoelpunten gekregen te hebben, had Pinto lof voor de bezoekers: “Ze zijn een van de teams die het ons het moeilijkste hebben gemaakt. Ze waren erop voorbereid om een kans te wagen en creëerden genoeg kansen. Dat we nu een goed resultaat behaald hebben , is onmiskenbaar, maar voetbal heeft al meerdere malen laten zien dat je nooit iets als vanzelfsprekend mag aannemen.”
Pinto uitte ook zijn verlangen om in de return in Sevilla te spelen. Hij legde uit: “Ik heb veel vrienden daar. Ik was daar vijf jaar lang en het is heel dicht bij waar ik ben geboren in Puerto de Santa Maria.”

De keeper werd gevraagd naar zijn contractverlenging, aangezien zijn contract met Barça op 30 juni afloopt. Pinto maakt zich geen zorgen: “Elk jaar sinds ik hier ben gekomen liep mijn contract in de zomer af en ik ben hier nu al zo’n drie en een half jaar. Ik ben gewoon gefocust op elke dag die komt en het is de baas die de beslissing neemt. Ik ben heel erg gelukkig hier en ik wil graag blijven, maar op dit moment maak ik me erg geen zorgen om.”

Tenslotte sprak Pinto nog over zijn nieuwste ploeggenoot, Ibrahim Afellay. “Hij vindt alles geweldig. Hij heeft de Spaanse taal snel opgepakt, wat heel belangrijk is; communicatie is de sleutel. De manier waarop de fans hem begroetten, was erg leuk en een dergelijke ontvangst geeft je altijd meer kracht.”

Donderdagmiddag stond de ploeg weer op het trainingsveld om zich voor te bereiden op de competitiewedstrijd van aanstaande zondag tegen Malaga in Camp Nou (21:00 uur). De sessie was typerend voor een routine vlak na een wedstrijd met rustige oefeningen zoals balcontrole. Achttien spelers uit het eerste team en drie uit Barça B—Thiago en reservekeepers Rubén Miño en Oier Olazábal—meldden zich in het Ciutat Esportiva, terwijl Víctor Valdés en José Manuel Pinto in de fitnesszaal werkten. Vrijdag is een vrije dag voor de spelers en zaterdag wordt er weer volop voorbereid op de aankomende competitiewedstrijd.