Nieuws December 2013

Piqué bij club van 150

Zondagavond betrad Gerard Piqué voor de 150e keer het veld in het shirt van FC Barcelona tijdens een Primera División wedstrijd.
De verdediger speelde daarnaast 21 competitie-duels voor Zaragoza. In de zomer van 2006 werd Piqué namelijk door zijn toenmalige club Manchester United voor een seizoen verhuurd aan Real Zaragoza. Voor Los Blanquillos scoorde Piqué twee keer in die 21 duels.

Sinds zijn thuiskomst in 2008 bij FC Barcelona, waar de verdediger voor zijn vertrek naar Groot Brittannië alle jeugdelftallen doorlopen had, won FC Barcelona met Piqué in het veld 119 keer, eindigde een wedstrijd 23 keer in een gelijkspel en verloren de Catalanen slechts acht keer.

Gerard Piqué maakte zijn debuut in La Liga onder leiding van Josep Guardiola op
13 september 2008 tegen Racing Santander. Met Piqué in het hart van de verdediging ontwikkelde de selectie van Guardiola zich tot een onverslaanbaar team dat alle teams in Spanje én Europa wist te verslaan.