Nieuws Mei 2013

Piqué en Messi blikken terug

Gerard Piqué heeft een uitstekend gevoel overgehouden aan het seizoen waarin de Catalanen de titel behaalde. Maar Lionel Messi is niet tevreden, volgens hem was het doel om alles te winnen.

Volgens Piqué kan FC Barcelona tevreden zijn over deze voetbaljaargang. “Ik geef ons seizoen een hoog cijfer. We raken gewend aan goede tijden”, vertelt de verdediger aan Barça TV. “We hebben de laatste jaren veel gewonnen en de technische staf weet dat. Het winnen van titels is altijd erg lastig.” Barça heeft nog een doel, en dat is het record van Real Madrid evenaren. De Madrilenen behaalden vorig jaar honderd punten in de competitie. “De doelstelling om honderd punten te behalen heeft ons iedere wedstrijd geholpen. Het is voor ons een uitdaging want we kunnen ook het clubrecord verbreken (staat op 99). Daarom willen we iedere wedstrijd tot een goed einde brengen, naast de eer van de club.”

Volgens velen is het huidige FC Barcelona niet meer in staat tot superieure daden. Piqué denkt daar anders over. “Dit team is tot meer in staat, we moeten blijven knokken om meer trofeeën te behalen. Ook jonge spelers willen dit gevoel ervaren. Er is altijd progressie mogelijk.” De verdediger wijst de clubleiding tussen de regels door op om versterkingen te halen. “In het jaar waarin we de treble wonnenm haalden we vier of vijf spelers om de selectie te versterken. Dat is nodig want anders raak je achterop”, aldus Piqué.

Messi is echter niet tevreden over het seizoen. "Het kampioenschap was iets heel moois, maar het was ons doel om alles te winnen." Toch kijkt de Argentijn, die bij de Catalanen ontbreekt wegens een blessure alweer vooruit. “Het heeft geen zin om te lang te blijven treuren over de nederlaag tegen Bayern. Dit seizoen is nu voorbij en we moeten ons voorbereiden op een nieuw seizoen, wat voor ons een nieuwe kans is om prijzen te winnen."

Geven jullie Messi of Piqué gelijk? Laat het weten in een reactie.