Nieuws Februari 2014

Piqué geblesseerd

Naast de teleurstellende 3-1 nederlaag in San Sebastian bij Real Sociedad heeft FC Barcelona nog een tegenvaller te verwerken gekregen. Bij terugkomst in Barcelona bleek Gerard Piqué geblesseerd is geraakt aan zijn rechter dijbeen in het duel. Medisch onderzoek bij de club heeft uitgewezen dat coach Tata Martino de verdediger zeker twee weken niet in kan zetten. Pique mist daardoor de competitieduels tegen Almería en Real Valladolid, maar is waarschijnlijk wel op tijd fit voor de return in de achtste finale van de Champions League tegen Manchester City.

Martino zal de komende twee weken moeten puzzelen wie hij op gaat stellen in de Catalaanse verdediging, want de coach moet in de defensie ook stellen zonder Jordi Alba, die met een hamstringblessure kampt.

Gerard Piqué speelde dit seizoen tot nu toe al 33 wedstrijden en de centrale verdediger scoorde daarin vier keer.