Nieuws April 2009

Piqué: "Geen goal tegenkrijgen is van vitaal belang"

Voor Gerard Piqué ligt de sleutel tot het succes tegen Bayern in het voorkomen van doelpunten in eigen huis, iets dat Barça dit seizoen in de Champions League nog niet gelukt is. "Als we er zelf 2 of 3 maken, gaan we met een geruster hart richting Duitsland."

Piqué spreekt zijn vertrouwen uit in een grote menigte socios die de ploeg woensdagavond al steunen in Camp Nou. "We moeten echt een tegendoelpunt voorkomen, want die zijn zo goed als fataal. Bayern heeft met Toni en Ribery twee ijzersterke aanvallers. We zullen 90 minuten lang 100% geconcentreerd moeten spelen om ze van een goal af te houden. Ik schat onze kansen in deze kwartfinale op 50%. Bayern speelt alles of niets omdat ze in eigen land waarschijnlijk naast alle prijzen gaan grijpen. De Champions League is voor hun een laatste strohalm tot succes. Ze zijn fysiek erg sterk en kennen de counter als geen ander. Het wordt dus oppassen."

Als Piqué door zijn trainer wordt opgesteld, komt de Catalaan waarschijnlijk op de lange Luca Toni te staan. "Dat zou dan een interessant duel worden. Hij is in de lucht moeilijk te stoppen. We moeten er voor zorgen dat hij door de lucht niet te bereiken is en over de grond wordt aangespeeld. Dan moet ik er voor zorgen dat hij niet kan wegdraaien."

Met zijn 22 jaar maakt Gerard een goed eerste seizoen in het eerste van Barcelona door. De neo-international is nog lang niet verzadigd, hij wil meer: "Men sprak afgelopen weekend van een mogelijk vermoeid Barça, maar we hebben geen tijd om aan vermoeidheid te denken. Nu komen de mooiste wedstrijden, die wil iedereen spelen. Hier hebben het hele seizoen om gestreden. Naar het einde van het seizoen wordt het alleen maar mooier."