Nieuws November 2022

Piqué stopt er mee!

Ineens was daar vanmiddag het Instagram bericht van Gerard Piqué waarin hij openbaar maakte te zullen stoppen met zijn profcarrière als voetballer. “Zaterdag speel ik mijn laatste wedstrijd in Camp Nou”.

De pers dook er uiteraard meteen op en kwamen met de meest uiteenlopende nieuwsberichten. Volgens de media was het vooral de bijrol die Gerard Piqué dit seizoen bij FC Barcelona speelt, dat de doorslag zou zijn voor een vervroegd voetbal pensioen. Onder coach Xavi is Pickenbauer meer bankzitter dan basiskracht geworden, iets waar de Barça-legende maar moeilijk mee kan omgaan.

Uiteraard zijn er ook de verhalen over zijn privéleven, waar een scheiding en een nieuwe relatie hem in een lastige situatie hebben gebracht. Feit is dat Gerard dit seizoen in pikorde is gedaald, iets dat een voor een speler die dertig titels heeft gewonnen maar moeilijk te accepteren valt. De aankopen Koundé en Christensen, maar ook de jongeren Garcia en Araújo staan eerder in de basis dan Geri.

Piqué, die alleen als jeugdspeler een uitstapje maakte naar Manchester United, speelde vanaf 2009 continue in de selectie van FC Barcelona. De Catalaan zal nooit voor een andere club meer willen uitkomen, en ziet daarom geen andere mogelijkheid dan zijn schoenen in de wilgen te hangen. Het zal er ongetwijfeld toe leiden, dat het Camp Nou komende zaterdag tegen Almería zal volstromen, want een mooi afscheidsfeest is Pique na al zijn verdienstelijke jaren als blaugrana absoluut gegund.

foto: www.fcbarcelona.cat